Nhood to nowa firma usługowa z sektora mixed-use (obsługująca rynek nieruchomości wielofunkcyjnych), świadcząca usługi z myślą o aktywowaniu, rewitalizacji i transformowaniu nieruchomości, aby uczynić z nich lepsze miejsca wspólnego życia. Antoine Grolin, prezes Ceetrus i prezes założyciel spółki Nodi, ogłosił powstanie w styczniu 2021 roku spółki Nhood, której właścicielem jest AFM – Stowarzyszenie Rodziny Mulliez.
Ogłoszona zmiana oznacza powstanie nowej europejskiej organizacji: z jednej strony zostały wydzielone aktywa Ceetrus i Nodi (spółka deweloperska działająca we Francji), a z drugiej strony nastąpiło połączenie zespołów Ceetrus i Nodi w ramach nowego przedsiębiorstwa Nhood [czyt. nu:d]. Te skonsolidowane zespoły będą działać na rzecz federacji niezależnych przedsiębiorstw AFM i innych partnerów.
Nhood – firma usługowa na rynku nieruchomości i projektów
Etienne Dupuy został nominowany na stanowisko dyrektora generalnego Nhood. Jego zadaniem jest koordynacja oraz wdrażanie strategii zarządzania i inwestycji o potrójnym, pozytywnym wpływie. Będzie on pracował z lokalnymi zespołami znajdującymi się w 10 krajach, które dysponują wiedzą i doświadczeniem w zakresie rewitalizacji istniejących nieruchomości.
Zespołem Nhood Polska kieruje Ada Walentek, dotychczasowa dyrektor generalna Ceetrus Polska. Lokalne zespoły będą odpowiedzialne za prowadzenie, współtworzenie, przekształcanie i rewitalizację nieruchomości w nowe miejsca pulsujące życiem, rozwijane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i odporne na zmiany klimatyczne.
– Nowa spółka jest dla nas wszystkich zarówno szansą, jak i dużym wyzwaniem. To możliwość wpływu na otaczający nas świat poprzez tworzenie wartości materialnych i niematerialnych – mówi Ada Walentek, dyrektor generalna Nhood Polska. Podkreśla, że w Polsce spółka aktualnie pracuje nad dwiema inwestycjami mixed-use: Wilanów Park w Warszawie i projektem w Piasecznie.
Nhood – nowe przedsiębiorstwo
Nowe przedsiębiorstwo przyjmuje nazwę Nhood, a jego cel podkreśla hasło „new living mood”. Nazwa powstała ze skrótu angielskiego słowa „neighborhood” i będą się nią posługiwały wszystkie europejskie oddziały Nhood. Nowy brand odzwierciedla
międzynarodowe doświadczenie i wiedzę pracowników firmy w 10 krajach Europy, a także wyraża ambicję tworzenia trwałej i użytecznej wartości na rynku nieruchomości na rzecz mieszkańców i dla planety.
Misja Nhood: rewitalizacja i przekształcanie nieruchomości w celu osiągnięcia potrójnego pozytywnego wpływu
W pierwszym etapie działań Nhood oceni nieruchomości według potrójnego kryterium w wymiarze: Planet, People, Profit (planeta, ludzie, gospodarka), posługując się metodą uwzględniającą wpływ środowiskowy, klimatyczny, społeczny i ekonomiczny w prowadzonej strategii zarządzania i rewitalizacji nieruchomości.
- - Mixed-use odpowiedzią na różnorodność potrzeb społecznych i pokoleniowych
- - Tworzenie rozpoznawalnego miejsca, budującego więzi lokalne
- - Współpraca z interesariuszami
- - Wpływ na lokalny rozwój gospodarczy
- - Nacisk na bioróżnorodność i rewitalizację miejsc
- - Zwiększanie mobilności
- - Uzyskanie certyfikatów BREEAM In-Use.
Wśród projektów potwierdzających nową strategię w 2021 roku znajdują się inwestycje na terenie dawnych nieużytków miejskich: 3 Suisses, La Maillerie w Villeneuve d'Ascq zarządzane przez Nhood France, dzielnica przy dworcu kolejowym w Vigo w Hiszpanii oraz dzielnica Coresi w Brasov w Rumunii.
Nhood – długoterminowe projekty i rozwój przedsiębiorstwa
Nhood działać będzie na rzecz właścicieli nieruchomości, takich jak Ceetrus czy Nodi oraz na rzecz firm i marek skupionych w AFM, wśród których są Leroy Merlin, Decathlon, Auchan oraz partnerów, takich jak m.in. Morgan Stanley we Włoszech, Pharos Real Estate Fund SCA w Luksemburgu, Primonial oraz CNP we Francji.
Potencjał rozwoju ocenia się na ponad 4 miliony mkw., z czego prawie 1/3 stanowią nieruchomości mieszkaniowe. Ważnym elementem tych inwestycji jest odbudowanie środowiska naturalnego w obszarach miejskich.
Rozwój ten dotyczy wszystkich aspektów działania przedsiębiorstwa takich, jak: aktywowanie, eksploatacja i komercjalizacja nieruchomości, podniesienie ich wartości, strukturyzowanie i prowadzenie strategii portfela nieruchomości, a także ich rozwój i projektowanie nowych inwestycji mixed-use.
– Razem stworzymy wielofunkcyjne nieruchomości, które zrewolucjonizują miasto i handel detaliczny. Zaprojektujemy je z wykorzystaniem naszego potrójnego pozytywnego wpływu (People, Planet, Profit) w oparciu o ideę „piętnastominutowego miasta”. Podjęcie działalności w charakterze firmy na rynku mixed-use to duży atut. Jako przedsiębiorca i partner właścicieli nieruchomości, będziemy działać sprawniej, wdrożymy nasz know-how z pełnym zrozumieniem i odpowiedzialnością dla każdej nieruchomości – mówi Antoine Grolin, prezes Nhood.
– Działamy na rzecz zrównoważonej i odpowiedzialnej rewitalizacji, poprawiając warunki życia mieszkańców. Zaczynamy od danego obszaru, projektując etapami tętniące życiem, skomunikowane, dzielnice miast dla osób, które tam mieszkają, pracują i przyjeżdżają. Naszym celem jest również tworzenie nowych usług, jak zarządzanie zasobami czy funkcja centralnego miejsca w dzielnicy. Nasz potrójny pozytywny wpływ pozwala nam na uzyskanie synergii, korzystnej dla jak największej liczby osób. Podejmujemy zobowiązanie na szczeblu lokalnym: słuchamy, uwzględniamy opinie, konsultujemy – dodaje Etienne Dupuy, dyrektor generalny Nhood
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nowa-spolka-na-rynku-obiektow-mixed-use